*Na coluna Stop the Presses, Steve Outing enuncia os seus desejos para o novo ano relativamente ao jornalismo online. O autor resume-os deste modo: "Fix Archives, Ban Pop-ups. Plus: Get Blogging and Experiment More". Sobre os weblogs, escreve: "One notion worth acting on for 2003 is to seek out the cream of the Weblog crop. Some of the best bloggers still operate on a hobby basis, or are struggling with ineffective business models to make a living from their blogs. 2003 could be the year that mainstream media companies acquire the best blogs, underwrite them, and turn them into viable businesses. This is not only an interesting business opportunity, it also is a great way to get innovative, "non-mainstream" content onto the Web site of traditional media. It's potentially a way to make your site more appealing to younger consumers -- who, as is well known, find traditional media (especially newspapers) less relevant to their lives". Todo o artigo merece leitura. * Mark Fagan é um jornalista norteamericano que trabalha num pequeno jornal de província e que, desde há alguns anos, passou também a apresentar notícias num canal de cabo quer a sua empresa possui. Num texto que acaba de publicar este "Converged Reporter", dá os seus conselhos àqueles (cada vez mais, segundo ele) que tiverem de passar por idêntica experiência: 1. Take advantage; 2. Dress the part; 3. Don't be afraid; 4. Learn the basics; 5. Timing is everything; 6. Get to know an expert. Conclusão (do próprio): não é difícil e vale a pena. * Recordam-se, certamente, da empresa dinamarquesa Newsbooster que foi obrigada pelos tribunais a deixar de fazer links directamente para os textos de um conjunto de jornais. Pois o seu presidente acaba de lançar em Londres o mesmo conceito: um programa de pesquisa de notícias especificamente concebido para entrar em três dos mais importantes jornais dinamarqueses. "The 3-MB application for PCs for now can be downloaded free. Whereas the effect may be limited, the idea is clear: It's much harder to stop copyright infringements performed by individual users than a search engine controlled by a central server" (dica de E-Media Tidbits). * Google 2002 Year-End Google Zeitgeist é um trabalho do Google que indica alguns padrões, tendências e preferências manifestados por mais de 55 mil milhões de pesquisas ao longo do ano de 2002, em todo o mundo. Vale a pena dar uma olhada.
0 resposta(s) para “”
Responder