"Jornalistas multimedia": um estudo europeu O segundo documento, que descobri na mesma fonte, é o seguinte: - Hans Paukens/Sandra Uebbing (Eds.) (2006) Tri-Medial Working in European Local Journalism . Deutsche Hörfunk Akademie. Trata-se da publicação de uma pesquisa financiada pelo programa Leonardo da Vinci, da União Europeia, que se debruça sobre a situação e desafios da formação multimedia de jornalistas, em contextos empresariais ou de grupo de reduzida escala. Do texto introdutório, retiro esta nota de apresentação: "For the recent years, the slogan 'one content, all media' has been mirroring the transformation of journalistic working in Europe. At the same time, it reflects strategies of media companies to produce content only once and then to exploit it on distinct medial publishing platforms via digital technologies. For journalists, the producers of those journalistic products and contents, this development means a continous alternation of their professional profile and an increasement of various multi-medial skills which the media market requires. Thus, journalists additionally need to acquire multi-medial competences that enable them to keep up with the rapid transformations of the media industry".
0 resposta(s) para “”
Responder