Publicações online: como evoluir? Dan Froomkin, autor de uma coluna no washingtonpost.com e editor do Niemanwatchdog.org, apresenta um conjunto de sugestões interessantes em "Ideas for Online Publications: Lessons From Blogs, Other Signposts". Diz o autor que as redacções podem tirar importantes ensinamentos dos blogs, como por exemplo o esforço de actualização permanente: "In the archetypal blog, the updates come around the clock, as the situation warrants, creating an addiction. Readers tune in at all hours, wondering, "What have they got? Let's go see." But who can really sustain a 24/7 operation like that? Who has talented people on duty more or less around the clock with the ability to collect, filter, and communicate important information? Newspapers, of course". O autor sugere também que as redacções prestem atenção às possibilidades oferecidas pela criação de comunidades, focadas na localização geográfica, bem como à capacidade de tirar partido de todas as ferramentas existentes: "Our best, most important work should feature compelling narratives, visual story-telling, interaction with the authors and newsmakers, and Web tools that encourage and harness citizen action. Don't just put a big serious thing out there in big fat text parts (with a few links and maybe a poorly captioned photo gallery) and expect to make a splash online".
0 resposta(s) para “Publicações online: como evoluir?”
Responder