Comentários anónimos Nos sites noticiosos que permitem comentários dos leitores, assiste-se por vezes a um triste desenrolar de insultos e obscenidades que nunca seriam admitidas nas tradicionais secções de "Cartas ao Director" que a maior parte das publicações em papel possui. No outro extremo, temos diversos casos de publicações online que pura e simplesmente não dão ao leitor qualquer possibilidade de feedback. Não haverá um meio termo? Vin Crosbie, num texto divulgado pela Online Journalism Review, acredita que sim. Em "Time to get tough: Managing anonymour reader comments", o autor defende uma postura mais responsável por parte dos editores mas também por parte dos leitores que desejam dar a sua opinião:
"We implement technology that permits absolutely anonymous and spontaneous publication of people's comments and we expect the majority of those comments will be decent, civil, and legal. We implement technology that allows readers to correspond with reporters and we expect those reporters will answer those readers' e-mails. We implement technology that allows readers themselves to report the news and we expect that they will report a significant percentage of all stories in the future. We implement such technologies and our publishers expect that it all should be completely automated and not need extra supervisory or moderation staffing. And if a problem develops, we expect newer technology alone to solve it. (...) Technology alone cannot foster a renaissance in journalism, civic involvement and comity. What we need are policies and practices to govern how our readers utilize these online technologies."
0 resposta(s) para “”
Responder